Koje su nadležnosti Skupštine stambene zajednice?
Funkcionisanje i nadležnosti Skupštine stambene zajednice uređeni su Zakonom o stanovanju i održavanju stambenih zgrada ( Službeni glasnik RS br. 104/2016 i 9/2020. – dr zakon) .
Prilikom formiranja Skupštine stambene zajednice, stambene zajedice je dužna da održi prvu sednicu skupštine na kojoj se bira upravnik, a saziva je predsednik skupštine/saveta zgrade, a ako takvo lice ne postoji – bilo koji vlasnik posebnog dela zgrade.
Od trenutka formiranja Skupštine stambene zajednice i njenog upisivanja u registar stambenih zajednica, skupština je dužna da vodi nadležnostima koje su joj propisane zakonom.
Nadležnosti skupštine stambene zajednice vode računa o:
- biranju i razrešavanju upravnika;
- donošenju odluka o poveravanju upravljanja zgradom, odnosno izboru profesionalnog upravnika;
- uzimanju kredita;
- određivanju visine mesečnog iznosa koji plaćaju vlasnici posebnih delova za potrebe izvršenja poslova iz nadležnosti stambene zajednice, i to na ime troškova održavanja, troškova za rad organa stambene zajednice i drugih troškova;
- donošenju programa održavanja i staranju o održavanju zajedničkih delova zgrade;
- donošenju odluke o organizovanju poslova održavanja zgrade, odnosno o poveravanju poslova održavanja zajedničkih delova zgrade;
- preduzimanju radova na zajedničkim delovima zgrade;
- održavanju zemljišta za redovnu upotrebu zgrade;
- fizičko-tehničkom obezbeđenju zgrade i stvari na zemljištu koje služi za redovnu upotrebu zgrade;
- korišćenju zajedničkih delova zgrade izdavanjem njihovih delova trećim licima ili vlasnicima posebnih delova;
- načinu korišćenja zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade; unapređenju zajedničkih delova zgrade;
- osiguranju iz člana 30. Zakona o stanovanju i održavanju zgrada;
- postavljanju, odnosno ugradnji stvari na zajedničkim delovima zgrade i zemljištu koje služi za redovnu upotrebu zgrade i visini naknade koju plaćaju vlasnici tih stvari;
- usvajanju izveštaja o radu upravnika, odnosno profesionalnog upravnika, koji posebno sadrži prikaz realizovanih aktivnosti u odnosu na planirane, kao i iskorišćenju sredstava za realizaciju svake od aktivnosti;
- visini naknade za investiciono održavanje zajedničkih delova zgrade i zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade;
- drugim pitanjima od značaja za stambenu zajednicu.