Koje su nadležnosti Skupštine stambene zajednice?

Koje su nadležnosti Skupštine stambene zajednice?

Funkcionisanje i nadležnosti Skupštine stambene zajednice uređeni su Zakonom o stanovanju i održavanju stambenih zgrada ( Službeni glasnik RS br. 104/2016 i 9/2020. – dr zakon) .

Prilikom formiranja Skupštine stambene zajednice, stambene zajedice je dužna da održi prvu sednicu skupštine na kojoj se bira upravnik, a saziva je predsednik skupštine/saveta zgrade, a ako takvo lice ne postoji – bilo koji vlasnik posebnog dela zgrade. 

Od trenutka formiranja Skupštine stambene zajednice i njenog upisivanja u registar stambenih zajednica, skupština je dužna da vodi nadležnostima koje su joj propisane zakonom.

Nadležnosti skupštine stambene zajednice vode računa o:

  • biranju i razrešavanju upravnika;
  • donošenju odluka o poveravanju upravljanja zgradom, odnosno izboru profesionalnog upravnika;
  • uzimanju kredita;
  • određivanju visine mesečnog iznosa koji plaćaju vlasnici posebnih delova za potrebe izvršenja poslova iz nadležnosti stambene zajednice, i to na ime troškova održavanja, troškova za rad organa stambene zajednice i drugih troškova;
  • donošenju programa održavanja i staranju o održavanju zajedničkih delova zgrade;
  • donošenju odluke o organizovanju poslova održavanja zgrade, odnosno o poveravanju poslova održavanja zajedničkih delova zgrade;
  • preduzimanju radova na zajedničkim delovima zgrade;
  • održavanju zemljišta za redovnu upotrebu zgrade;
  • fizičko-tehničkom obezbeđenju zgrade i stvari na zemljištu koje služi za redovnu upotrebu zgrade;
  • korišćenju zajedničkih delova zgrade izdavanjem njihovih delova trećim licima ili vlasnicima posebnih delova;
  • načinu korišćenja zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade; unapređenju zajedničkih delova zgrade;
  • osiguranju iz člana 30. Zakona o stanovanju i održavanju zgrada;
  • postavljanju, odnosno ugradnji stvari na zajedničkim delovima zgrade i zemljištu koje služi za redovnu upotrebu zgrade i visini naknade koju plaćaju vlasnici tih stvari;
  • usvajanju izveštaja o radu upravnika, odnosno profesionalnog upravnika, koji posebno sadrži prikaz realizovanih aktivnosti u odnosu na planirane, kao i iskorišćenju sredstava za realizaciju svake od aktivnosti;
  • visini naknade za investiciono održavanje zajedničkih delova zgrade i zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade;
  • drugim pitanjima od značaja za stambenu zajednicu.

Ostavite odgovor

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Kontaktirajte nas

Prijavite se na naš newsletter

Prijavite se kako bi ste dobijali najnovije informacije iz naše kompanije.

Copyright © 2020 CSI Stambeno